Az oktatási intézmények közötti markáns minőségi különbségek miatt éppen ott lenne szükség a legjobb minőségű – a társadalmi hátrányokat érdemben ellensúlyozni képes – pedagógiai szolgáltatásokra, ahol jelenleg a legtöbb hiányosság tapasztalható. A társadalmi, kulturális hátterű oktatási hátrányok annál sikeresebben ellensúlyozhatók, minél korábbi életkorban kezdjük meg a felzárkózást, esélykiegyenlítést. Fontos, hogy ez a támogatás egyenletes intenzitással az iskoláskor végéig elkísérje a tanulókat.
A TÁMOP 3.3.13/1-2013-0001, „Eötvös József Program - Pedagógiai - szakmai szolgáltató intézet fejlesztése és Projektháló” a mindennapi pedagógiai munkához nyújt segítséget, fejlesztési lehetőséget, amelyet a Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI) valósít meg. Programunkat elsősorban az országos kompetenciaméréseken alulteljesítő, illetve halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) csoportok oktatását/nevelését végző intézményeknek ajánljuk.
Fő célunk, hogy a HHH-s tanulók alapkompetenciái a kifejlesztett tananyagok segítségével fejlődjenek, a játékos tanulási módszereknek köszönhetően motivációjuk nőjön, ami jótékony hatással van a tanulásban elért eredményekre és hosszabb távon segíti a fiatalok sikeres munkaerő-piaci integrációját, illetve csökkenti a lemorzsolódást.
Ennek érdekében dolgoztuk ki a „Kicsiknek és nagyoknak” szóló, kognitív képességeket fejlesztő digitális játékot, melyet elsősorban a programba bevont intézmények tanulóinak ajánlunk, de hasznos és szórakoztató időtöltés minden gyermek és felnőtt számára egyaránt.
A játék fejlesztésének egyik fontos eleme a célcsoport képességeinek felmérése, nagy hangsúlyt fektetve a kognitív képességekre, illetve azok fejlesztésére.
Az intézmények olyan módszertani segédanyagokkal lesznek gazdagabbak, melyeket hosszú távon alkalmazhatnak a mindennapi munkájukban.